arkadaslar okudugunuz yazılarımıza yorumlarınızı sorularınızı önerilerinizi hertürlü bilğiyi lütfen çekinmeden yazınız,birbirimizi bilğilendirelim ,merak ettiklerimizi öğrenelim

suboxone bagimliligi ve sonuclari

     Suboxone.eroinin turkiyedeki arindirmadan sonra kullanilan etkisi kisiye gore sonuclari olan ama bir okadarda sıkıntilari olan bir ilac.
   Suboxone butun bagimlilar tarafindan bilinen gecici kurtulus ,kriz anlarinda can simidi olarak gorukur.ama suboxonenin yapilis amaci cansimidinden ziyade birakdirma tedavisinde yerine koyma rolunu ustlenmesidir ve suboxone isin cok kucuk bir kismidir.eroini birakirken omur boyu kendini suboxoneye bagli birakmak eroin bagimliliginin yasal olanidir bir nevi.bagimlilik yapici etkisi guclu ve zararlari cok olan bir ilacdir suboxone.sonuc itibariyla suboxone eroinle ayni hammaddenin kokeninden gelir .morfin.burada suboxonenin fiziki zararlarindan bahsetmicem o diger yazi basliginda acilacak konu.burda uzun kullanim sonunda olusan psikolojik zararlarindan bahsetmek istiyorum.
 Suboxone zaten fiziki ve psikolojik olarak bagimlilik yapan bir ilac,ilk zarari burda basliyor bagimlilik.daha sonraki zararlari beyninizde psikolojinizde sosyal hayatinizda birakdigi zararlar devam ediyor.suboxone ilk alindiginda ofori bir duygu verir bu zamanla ortadan kalkar tabiki.icindeki nalakson sebebiyle.ilac uzun kullanim sonrasi zaten baslangicdan itibaren olusturdugu uykusuzluk asabiyet sinir,kafada kurma,kisilerin sana zarar verecegi dusuncesi,korku,pinpiriklik,bisey olacagi cekincesi,asiri hassasiyet ,fazla duygusallik gibi bir suru psikolojik etkileri kullanim ilerlesikce siddetini arttirir.bir sure sonra sizi sosyal yasamdan soyutlar ,is yapamamanizi ,hic bir yerde kimseyle anlasamaminizi saglar.cunku herkezi size zarar vericek dusuncesiyle gordugunuzden en ufak bir olayda tepki verirsiniz eger is yerinde olmus isede bu olay savasci yaniniz ilac sebebiyle yok oldugundan isi birakma olaylarini sikca yasarsiniz.arkadas ortaminiz zaten madde bagimliliginda tamamen yok olmusdur,suboxonenin uzun kullanimi sebebiyle icinize kapandiginzdan hic kimse olmaz cevrenizde,konusmakda guvenmekde zorluklar yasarsiniz.is yasaminiz kotu oldugundan maddi ve manevi sikintilar sizi birde ustune agir depresyona sokar.guvensizliginiz yuzunden kimseden yardim isteyemezsiniz.kafada devamli kotu seyler kurar ,olacagina inanirsiniz.bu sizi daha derine ceker.bunun gibi daha bir suru ornekler var siz isin temelinden olacaklari hesaplayin en onemlisi bunun sonu nereye gider..ben soyliyim ,tekrar madde bagimliligina.bukadar agir depresyonu zaten hassas olan bunye kaldirmaz..
Ha suboxone kullanmicazmi,tabiki kullanacaz ,kurtulus icin mukemmelde bir ilac..ama herseyin oldugu gibi bununda fazlasi zarar..tedavi olup bir sure daha doktor kontrolunde kendinizden emin olana kadar ilacinizi kullaniniz.ama omur boyu kendinizide mahkum birakmayin.sizinle ilgilenecek bir psikologla beraber kontrollu sekilde zamani geldiginde ilaci azaltarak birakiniz,gerekirse bir sure antidepresan tarzi ilaclar yazar doktorunuz ve zamanla suboxonedende kurtuldugunuzda hayatinizda uyusturucuya dair hic bi iz kalmaz unutmaniz daha kolay olur.doktor dediysem size her kaniniz temiz oldugunda yaz suboxone yolla gitsin diyen degil..kendinizden emin olup ilacida birakacam diyeceginiz gune kadar o doktora ihtiyaciniz var ondan sonra psikologa gidiceksiniz.unutmayin kurtulus gordugunuz ilaca zamani geldiginde sirt donmezseniz o kurtulusun kolesi olursunuz..
Yesil kalin 😀😀😀😀😀
Devamını oku...

metamfetamin in zararlari



Meth ( metamfetamin ) kullanım etkileri
Meth in kısa vadede ve uzun vadede etkileri vardir.en son alınan metamfetamin in bazı etkileri birkaç gün vücuttan atilmazken bazıları birkaç saatte çıkabilir.meth in vücutta birakdigi fiziki ve psikolojik hasar büyük dur.
Meth in kısa zamanlı etkileri
Kokain benzeri davranışları vardır, şiddete meyilli olur,bastırılmış duyguları ortaya çıkar,uykusuzluk,yüksek kan basıncı,öngörülemeyen davranışlar,titreme,değişken ruh hali,paranoya,intihar gibi.
Meth in uzun vadede etkileri
Meth organlar üzerinde kötü etkileri vardır.alzheimer hastalığı parkinson ,intahar,psikoz, gövdede yaralar çobanlar,beyin hasari,dökülen dişler,kalp.
Meth tedavisi olan bir bağımlılık dır.zor bir surecdir.ama ne yazıkki diğer maddeler gibi az zararla kurtulmaniz çok zordur.kullanım zamanımıza gore beyinde kalıcı hasarlar bırakır.paranoya intahara meyil gibi artı fiziki olarak da kalıcı zararlar bırakır.
Meth bağımlısı ni anlamaniz çok basittir.fiziğine bakmaniz yeterlidir.eller kol bacak yüz vücut yara bere içinde parçalanmış ,dişler kırık ve dağılmış de.bunun yanında sinüs enfeksiyonları,depresyon,solunum enfeksiyonları,karaciğer sorunları,metamfetamin kaynaklı şiddetli öksürük,öfke sinirlilik dusmalik başlıca etkilerdir.
Meth çok iyi bir tedavi ve bakım gerektirir. Bu halde bile iki yılda ancak bazı kısımlar bir nebze iyileşir.fiziksel ve psikolojik etkilerinden omur boyu kalıcı olanlar vardır.bilinç ve hafıza kaybı çok yuksekdir.
Görüldüğü üzere meth diğer maddelerden farklıdır bağımlılığı yüksek kurtuluşu zordur.yanı bir kokain gibi deneyimde iki gün sıkıntı yaşar bırakırim diyemezsiniz. Sizi bir omur sakat hale getirir meth.
Devamını oku...

meth yani metamfetamin bagimliligi


Meth (methampitamin)bağımlılığı
Meth bağımlılığı o kadar olumsuz yönüne rağmen kullanım oranı her geçen gün artmaktadır
Kristal şekline olan meth kullanıcıya yenilmez coşkulu yorulmaz enerjik hissettiren bir maddedir. Maddenin yapımının nispeten ucuz olması satisnida ucuz yaptığından tercih sebebidir.son derece bağımlılık yapıcı özelliği bulunan metamfetamin sokaklarda buz kristal krank olarak bilinir. Akü asidi amonyak ve birçok sert kimyasal dan oluşan metth kullanıcı üzerinde fiziki ve psikolojik yıkıcı etkileri vardır.
Neden insanlar meth i bu kadar tercih ediyor?
Maliyetinin ucuz olması fiyatının da ucuz olması demek.sokak tabiriyle kafasının yüksek olması hatta bazen kendini öldürecek kadar ,az bi paraya alınan meth ile sabaha kadar partide eğlencede yapılacağını düşünen genç meth e yönelmekdedir.
Meth in diğer özelliği son derece yanıcı olmasıdır.laboratuvarda üretimini yapanların ağır yanıklarla hastahaneler getirdikleri gorulmusdur.tabi bu kullanıcılar içinde geçerli. Bilinenin dışında hapis tehlikesiyle nasıl yandığını söylemeyen uteticiler sıkça kor olmaktadır..sanırım annelerimizin kor olasicalar bedduasi tutuyor 😊
Devamını oku...

alkol bagimliligi tedavisi


Alkol bağımlılığı tedavisi
Detoks programı
Alkol bağımlılığı tedavisinde ilk adım detoksdur. Alkolün oluşturduğu fiziksel bağımlılık dan kurtulmak için vücut alkolden arındırılır.detoksdur esnasında çekilme belirtileri olur ama tabbi gözetim altında ve gerekli ilaçlarla siz bunu en hafif şekilde en az sıkıntıyla atlatirsiniz.aşırı bağımlı olmayan kişiler eğer kendilerine güvenleri var ise bunu ebdede atlayabilirler.bazı ilaçlar detoks esnasında oluşacak çekilme sendromlarini hafifletmede yardımcı olucakdir.
Alkol tedavisi
Alkol tedavisi bir dizi program gerektiren ve her kişiye özel bir tedavi sureci gerektir.tedavi sürecinde  danışmanlık aldığınız psikoloğun uz sizi detoksdur sonrası sosyal yaşama hazirlar.
Tollu seanslar uygulanır sizin gibi dıger hastalarla sohbet birbirini dinleme destek ve moral gibi etkinlikler sizi yalnız olmadığınızı başarabileceğini motive eder.
Eğer alkol tedavisi olmaya karar verdiyseniz aşağıdakileri kafaniza not alın
Sadece detoksdur yapıp ilaçla kısa zamanda arkası gelmeyen desteksiz tedavi programlarını secmeyiniz.detoksdur belki de işin en kolay yanı.önemli olan tedavi şekli sizi sosyal yaşama iş hayatına topluma yeniden kazandıran,sizin kendinize güvenini zi ruh sağlığınızı hayata bakisinizi olumlu hale getirecek programlar olmalıdır.uygun psikolog toplu ve tek seanslar denemeler ile sizi sadece fiziki değil psikolojik olarak da hazırlanmalı aldığınız tedavi.
Eğer başka bir ruhsal sorunumuz var ise anksiyete bibolar bozukluk depresyon yada ağrı gibi bunlarda alkole yonelmenize sebebiyle olucakdirki öncelikle bunlar içinde tedavi başvurusu yapmalısınız.
Alkol tedavisi sadece hastahane detoks toplu seans ws değildir.dizinde iradeli güçlü olmanız gerekmkde manevi yonunuzu geliştirmeniz lazımdır.gerekirse dinimiz her ne olursa olsun din adamlarından çekinmeden paylaşın durumunuzu size yardımcı olmalarını manevi yonunuzu geliştirmelerini isteyin.bu sizi inanın psikolojik olarak çok rahatlatacak yaşadığınız alkollü hayata boş bakışlar atmanizi sağlayacaktır.
Devamını oku...

alkol bağımlılığının yanlis ve dogrulari



Alkol bağımlılığını tanıma
Alkol bağımlılığı sık rutin bir şekilde alınıp bir sure sonra saati ve yeri belli olmaksızın alınan alkollun bedeni fiziki ve psikolojik olarak esir alınmasıdır.kişi alkole karşı şiddetli arzu oluşturur.
Alkol bağımlılığı aşağıdaki işleyişi kişiye yaşatır.
TOLERANS:alkolün uzun sure kullanımıyla ortaya çıkan aynı etkiyi yakalamak için zamanla direnç kazanan vücuda daha fazla alkol almasıdır.
Yoksunluk belirtileri: sabah kalktığında ellerde titreme terleme huzursuzluk ve alkol isteği oluşuyorsa kişi fiziksel  bağımlı hale gelmiştir ve yardım alması gerekir.
Kendini kaybetme: bağımlı alkol aldığında devamlı kendini kaybediyor etrafına rahatsız edici ve kendinden soğutan hareketlerde bulunuyor ise kişi psikolojik bağımlı hale gelmiş ve beynini ve dürtülerini kontrol edemiyordur.ornek.cinsellik bir durtudur aslında.tecavuz vakalarının özüne bakarsanız savunmasında genelde co ğu sarhoş olduğunu hatırlamadığını söyler.
Alkolle ilgili yanlış bilinenler
- alkol fiziksel bağımlılık yapmaz..yanlış
Alkol uzun kullanım sonrası kişide alkolün içeriğine karşı bağışıklık oluşur vücudun siraadan bir su yemek gibi alkolude as erer.alkol olmadığında şiddetli fiziksel acılar ve sıkıntılar onu beklemektedir.
- alkolün yanında meze olursa etkisi azalır..yanlış
Alınan gıdaların alkol emici özelliği olmaz.alınan ortalama bir duble içki bir saat vücutta etkisini gösterir. Siz nekadar iceraeniz etki o derece uzun ve  şiddetli olur.
- iradesi zayıf kişiler alkol bağımlısı olur...yanlış
Alkol son derece bağımlılık yapan bir maddedir.TOLERANS geliştirir buda bağımlı yapar demek zaten.

Devamını oku...

alkol bagimliligi ve sebebleri


Alkol bağımlılığı sebebleri ve etkileri
Alkol bazı kesimlere gore bir kultur bazılarına gore bir dert dostu, bazisina eğlence bazisna var olma aracı,bazisina bir olmazsa olmaz.biz son ikisiyle ilgileneceğini.çünkü biri bağımlı diğer yakın.iş okul,ev aile vi sorunlar ,yasal sıkıntılar,kendine güvensizlik,korkularından kurtulma,genlerden gelen miras,ne derseniz diyin.bunlar gibi bisuru sebebi vardır alkol bagimlisinin. Ve ironidir çözüm sandığımız şey aslında o sorunların bizzat kaynağıdırlar aslında.alkol bağımlılığı koyudur zordur ama kurtulunabilir.
Alkol bağımlılığı
Alkol Bagimlisi kişi alkol almadığı da olumsuz reaksiyonlar verir,fiziksel sıkıntılar yaşar.bağımlı sonuçlarını bildiği halde içmeye devam eder.ailesi yıkılır mali durumu çöker kariyeri biter ama içer.
Bağımlılık da değişir.bazıları daha fazla risk altındadır özellikle ailesinde alkol bağımlılığı olan kişiler alkol bağımlı olma ihtimali diğerlerine gore daha yuksekdr. Ruhsal sıkıntıları psikolojik hastalığı olanlar depresyonda olanlar alkole daha meyillidir.kolay bulunan her yerde satılan uyuşturucu gibi yasal bir cezası olmayan alkol çok daha kolay bu saydiklarimk bağımlı hale getirebilir.
Alkol Bağımlılığının belirtileri
Alkol aldığınız zamanlar sabaha hiç bir şey yada çok azsey hatirlamak
Bir iki kadehle yetinirim diye başlayıp şişenin dinini gorene kadar iciyorsa
Sadece içince rahatliyorsa ,ortama gruba ancak içince adapte oluyorsa içmeden eglenemiyor konusamiyorsa
Her sabah pişmanlık hisedip bir daha icmemeye ant içip akşamına dayanamayıp gene iciyorsa
İçki içmesini sakliyorsa gizli içmeye çalışıyorsa ,biri gördüğü de hesap vermeye çalışıyorsa,ya ile bende bi ladeh içip eve gidicekdim gibisinden
Aile icnde sorun yaşıyorsa topluma ayak uyduramiyorsa ,maalesef ya alkol bagimlisiniz yada o yoldasiniz.
Yukarıdaki durumlar sizde yada yakınımızda mavcutsa konuşmada yardım almakda fayda vardır.
Devamını oku...

bonzai nin turkiyeye yayilmasi

Turkiyeye nasıl geldi nasıl bu kadar çabuk yayıldı bonzai
Para hırsı daha fazla kazanç kolay ve ucuz üretim küçük organizyanlari daha karlı olduğunu hesapladılar yeni ve ucuz üretim uyusturuculara yöneltti.  Dünyada uyuşturucu ekimi üretimi piyasası arti k dahada zor hale geldi.devletler mücadelede önemli ilerlemeler kaydetti.buda organizasyonlara bonzai gibi çabuk ve rahat piyasaya surecekleri maddelere gözlerini sildirdi.tabi bundan turkieede payoni aldı.
 Emniyet kom un yaptığı açıklama bonzainin niye biranda yayıldığını açıklıyor.2011 de afyonun anavatanı Afganistan da fiyatların artması kaçakçıları daha ucuza mali nasıl elde ederize yönlendirdi.bonzai zaten avrupa ve amerikayi cokdan kasıp kavurdu tabi Türkiye geride kalirmi kalmadida.

Bağımlı dilinde bonzainin labaratuvar adı jwh 18 diye bilinen sentetik kannobionid turudur. Sentetik kannoibitlerin kurutulmuş bitki kırıntılarına yedirilmesiyle ortaya bonzai çıkıyor.esasında esrarla bir bağı yoktur öyle sanilsada.turkiyede özellikle 2010 yılından sonra bonzai patlak verdi bol miktarda yakalandı.ilk yıllarda bonzai ülkenin daha çok batısında daha çok yakalandı.bir sene içerisinde yakalanan il sayısı 21 iken 47 şehire cildi..bu derece karlı ve bağımlılığı yüksek maddenin satıcıların dikkatinden kaçması ve yayılması kaçınılmazdı zaten.şuan 2016 ve bütün şehirlerimizde ilk okul önlerinde dahi bonzai satılmaktadır maalesef.
Devamını oku...

ecstasy yoksunluk sendromu cekilme belirtileri

Ecstays alınması arttıkça beynin toleransı gelişir geliştikçe bağımlılık en ağır safhala ulaşır.fiziksel olarak bağımlı olan kişi madde olmadan vücudun normal fonksiyonlarını yerine getiremez duruma gelir. Maddeden etkilenen yokluğunda isleyisi sıkıntıya giren vücut fonksiyonları
-kalp fonksiyonları
- solunum fonksiyonları
- sindirim
-vucut sıcaklığında dengesizlikler 
- istemsiz hareketler
Ecstays yoksunluk belirtileri vücudun toleransı kadar madde alınmadığında yukarıdaki vücut fonksiyonlarının bir veya daha fazlasının işleyişini etkiler.ecstasy bin yoksunluk belirtileri yanı krizi şunlara sebe b olur
- terleme-
Kas ağrısı ve kas gerilmesi
Depresyon
Anksiyete nöbetleri 
İştahsızlık
Uykusuzluk
Keder ve sıkıntı durumu
Asabiyet ve sınır
Garip düşünceler aşırı madde isteği
Kişinin ilaci kullanma miktarı ve zaman aralığına gore krizler yükselecektir.
BEYİNİN ECSTASY KARSİ TOLERANS GELİŞTİRMESİ
Beyinin normal kimyasal işleyişine dışardan yapay müdahale etmek beynin işleyişi üzerinde risk oluşturur.normal kimyasal sureci ECSTASY gibi maddelerle yapay surece donusturmek beyini savunmaya sokar.beyin her defasında diğer sefer aldığınız madde miktarına karşı kimyasal savunma hazırlar. Siz bidahaki icisinizde diğer aldığınız miktarı alırsanız aynı hazzı alamazssiniz çünkü beyin savunuyor olduğundan kendini siz daha fazla alıp o engeli aşmak zorundasınız.işde bune TOLERANS gelisimi halk diliyle doz arttırımı denir.
Beynin duygu durum zamanlarının şekline gore ürettiği serotonin dopamin gibi insana hz veren doğal maddeleri ECSTASY gibi maddelerle kendi isteğimizle üretmesine zorlamak zamanla beynin bir savunma şekli olarak bizi insan yapan o mutluluk hormonları artık üretilemez duruma gelir.sevinemesssiniz,cosamazssiniz,eglenemzssiniz,artık mutlu olmak için maddeye muhtacsinizdir.beynin normal kimyasal sureci bozulmuştur artık.
Bu düzeltilemez mi. Tabiki düzeltilir.tedavisi sizin kafanizda başlıyor.geç kalmadiniz.

Devamını oku...

bonzainin sagliga etkileri

Bundan 3 4 sene evvel adını dahi bu anlamda bilmediğimiz sentetik bir madde olan bonzai cokdan ülkemiz sokaklarını esir aldı bile..gelişinde kendisi gibi etkileyici ve tehlikeli oldu.kısa zamanda çok çanlar aldı.
Bu madde tek seferde dahi ölüme götürebilir.kullanıcı aşırı terleme asabiyet kendini kaybetme ölüm gibi takıntılara sokak adıyla badtripe girip kendini dahi öldürebilir.bu esnada olduğunu dusnme halisilasyonlar korku tripi kişide kalp çarpıntısı ve kalp krizine goturur.bonzai nin vücuda etkileri
Kan basıncında artış nabız yükselmesi
Ağız kuruluğu
Gözde kızarıklık halisilasyonlar gorme
Zaman mekan kaybı
Geçici felç ve görme kaybi
Kısa zamanda kamuoyunda konusu gitgide yayıldı ,kendi kendini meşhur etti zaten ucuz olması kolay bulunmasında buna tuz biber oldu.
İnsanlar artık cigaran 5 kapak kova alacağına bonzaiden tek kapak al azraille pazarlığa bir gibi cümlelerle tarif etmeye başladı bonzaiyi.
Bonzai kokainden cokdaha farklı daha ağır bir maddedir.içeriğinin şuana kadar dörtte biri tespit edilebilmiş daha binlercesi bulunamamıştır.ilk yarım saatte esrar etksne benzer etkiler olur tabi esrarin belki yüz katı.ama daha sonra ki durumlar çok koyudur.sonrasi kalp krizine benzer tepkiler uyuşma ve felce kadar goturur.bonzainin bağımlılığı yüksek tedavisi de zordur..
Devamını oku...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...